//My sweety
I am the OWNER
Touch the image!



Entries About Stuff Link

Hello sweeties.. Thanks for visit my blog. My name is EIMA. Follow me maybe?


Talk Talk!

No harsh word.
And b nice :)

Shoutbox

My Soul

Credits!
Template by: Dinda Novia
Icon by: Applepine
Tutobies by:

First entry after 1year disappeard :)






Assalammualaikum my followerss. perghh berhabuk blog gua. hihi. dekat setahun jugak lah tak update. Busy dengan kerja n takda masa nak menghadap laptop 24jam. so now i will continue berblogging koz my sister baru bagi laptop baru sempena tengah study niy. Hohoho. okay lets start :) aku study dekat Sime Darby Health and Science College kad shah alam. course yang aku ambik act Medical Laboratory Tecknology (MLT) but sebelum daftar haritu pihak college call and bagitau course yang aku nak tuu tak cukup student. so dia bagi dua pilihan. nak masuk intake April n ambik course yang sama or masuk intake January n ambik course Physiotheraphy. so aku decide malas nak tangguh tangguh n ambik terus intake January. aku study selama 3tahun n ada 6semester. setiap sem subjek berbeza. sem pertama yg aku tahu ada 7subject. sikid kan? tapi semua killer subject. memang susah. 

in this college 100% in english. aku dah lah kurang sikid english niy tapi kalau dengar orang cakap aku paham lah. aku yang nak menjawapnya mang tergagap gagap lah citer dia. hahaha. so if aku selalu speaking tuu act bukan nya nak beriyaa. just nak biasakan diri jea. okay dear? hihihi  now baru semester yang pertama. so far everything aku boleh handle. hihi. mula mula takod jugak lah berjauhan dengan family koz aku duduk asrama and niy kali pertama aku jauh dengan mak aku. memang rasa lain gila sebub semua aku kena buad sendiri. cucu baju yg aku tak pernah buat pun aku buat. hahaha. selalu guna mesin jea. skang guna tangan. ptuihh. skang pun tengah takud jugak niyy. haha. but kurang lah sikid. college niy memang mahai nak mampos. make sure korang banyak duit sebelum decide nak belajar kad sini sebab college niy swasta. aku mula mula masuk pun terkejut jugak sebub mahai nak mampos tapi kakak aku cakap dia sanggup tanggung. kihkih. lapyou sistor. i will make sure i get a higher pointer every semester :) 

for ur info, college niy ada hospital sendiri and sapa yg study bawah dia akan diambil terus bekerja dengan hospital tuu but ada syarat. every semester pointer kena lebih 3.2 baru boleh apply untuk yayasan sime darby. aku memang target nak masuk hospital tuu sebub gaji memang masyukkkk. hahaha. setiap bulan akan dapat RM2500 tak termasuk gaji n elaun. boleh bayangkan tak? hahakk. boleh pakai BMW babe. sapo taknak kan? tapi aku tak suka BMW. suzuku swift always in my heart. haha. Nak tau tak pinjaman ptptn aku bape? RM45000 :) mahai dok? yeahh memang mahai. mampos aku nak bayar balik lepas kerja nanti. hahaha. i got a new friends here but dorang lebih tua dari aku so tak best sangad. haha. roommate aku sekor niy mang gila sikid, nama dia kak amira. dari kelantan. time dia kecek kelate mang aku tak paham sepatah haram. haha. jap lagi dia nak balik kampug koz nenek dia tenat. sorang sorang lah aku lepasniy. sobsobsob. act tengah boring gila sekarang niy sebub asyik terperuk dok dalam bilik jee. nak keluwa bukan tahu jalan pun. dah lah dekat KL. taknak aku ambik risiko p jenjalan sowang sowang. tak sepasal kena rogol tak kea naya nanti? hahaha. 

Physiotheraphy niy act aku tak berapa paham sangat apa yang aku kena buat sebub baru study kan. yang aku tahu banyak study pasal bones cells and muscles. tapi yang aku suka uniform dia. semmart dehh. hahakk. sem 2 baru dapat uniform sebub after sem 1 kitorang akan diposting kea mana mana hospital swasta or kerajaan. cepad gila kan? haha. tulah. aku pun takod. mana lah tahu nanti aku terpatahkan kaki patient kea. hahaha. aku niy dah lah bukan somene yang lembut. but insyaallah takkan terjadi benda tuu. semester kea 4 n 5 kitorang akan berpractical n dihantar kad mana mana hospital yg jauh. practical niy act macam kerja jugaklah. kita kena buad yang real punya. kalau posting dorang still akan bagi tunjuk ajar. but practical TAK ADA! *mati aku hahaha hopefully tak dapat kad sabah or sarawak. 

Tuu jelah kod aku nak post sebub banyak hal aku tak buad lagi niyy. kain tak berlipat. meja tak kemas. baju tak iron. tak message my hubby lagi. and tak update moment lagi hariniy. kahkah. cam bangang. wuuu~ rindu pulak kad sayang. last jumpa 5.2 harituu dia hantar aku balik KL. huhu. tak sangka aku dapat pakwe sebaik n sesetia dia. lapyouu biy memuahhh. hahaha. after this maybe aku akan post entry setiap hari. so kalau tak suka g mati kad hangpa. hahakk. wish me luck for my study k semua. babaii assalammualaikum. JANGAN TINGGAL SEMBAHYANG :'*